فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در پل هاشمیه، میدان آزادی و سه‌راه خیام در مشهد (۷ خرداد ۱۴۰۳) رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد: در مورد تغییر اقلیم، نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات هستیم ناصحی: اگر تدبیر مدیریت شهری نبود، در سیل دوم مشهد هم قربانی داشتیم تقدیر شهردار مشهد از جمعی از نیروهای امدادرسان شهرداری در سیل کنارک و مشهد + فیلم شهردار مشهد: مدیریت شهری پای کار مردم ایستاده است + فیلم آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار می‌شود حل گره ترافیکی میدان شهید فهمیده مشهد با احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح تسلیت شهردار مشهدمقدس در پی درگذشت مادر مکرمه «سیدحسن نصرالله»
سرخط خبرها

تفویض اختیار به مناطق شهرداری مشهد، به‌ نفع مردم

  • کد خبر: ۱۰۰۶۰۶
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
تفویض اختیار به مناطق شهرداری مشهد، به‌ نفع مردم
شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه به دنبال کوتاه کردن مسیر تصمیم گیری تا اجرا در راستای افزایش رضایتمندی مردم هستیم، گفت: براین اساس اختیارات شهرداران مناطق را افزایش خواهیم داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد که پیش از این در روز ۱۸ مهر امسال و در مراسم معارفه معاون مالی و پشتیبانی شهرداری افزایش اختیارات شهرداران مناطق را به عنوان یکی از مبنا‌های کاری خود در مدیریت شهری اعلام و هدف از آن را تقویت شهرداری‌های مناطق در راستای تعامل بیشتر با مردم دانسته بود، دیروز هم بار دیگر بر تحقق این مهم تأکید کرد و ضمن اشاره به اینکه به دنبال کوتاه کردن مسیر تصمیم گیری تا اجرا در راستای افزایش رضایتمندی مردم هستیم، گفت: براین اساس اختیارات شهرداران مناطق را افزایش خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی که در نشست شورای معاونان شهرداری سخن می‌گفت با بیان اینکه در این راستا ابتدا مدیران مناطق را به سطح شهردار ارتقا داده ایم، اظهار کرد: با این کار فقط اسم عوض نشده است، بلکه می‌خواهیم با افزایش اختیار شهرداران مناطق، هرکدام نقش شهردار را ایفا کنند و شهر به جای یک شهردار، چهارده شهردار یا تصمیم گیرنده داشته باشد.

او اضافه کرد: با افزایش اختیارات شهرداران مناطق، معاونت‌ها به عنوان پشتیبان عمل خواهند کرد و این کار باعث خواهد شد تا ستاد بر تصمیم گیری تمرکز داشته باشد.

افزایش آزمایشی اختیارات

ارجائی با تأکید بر اینکه افزایش اختیار شهرداران مناطق قطعی است و از این موضوع برگشت نخواهیم کرد، تصریح کرد: این موضوع به صورت لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه و پس از تصویب ابتدا به مدت یک یا دوسال به شکل آزمایشی اجرایی می‌شود. درمجموع با این اقدام به دنبال کوتاه کردن فاصله تصمیم تا اجرا هستیم. زیرا هرچه فاصله تصمیم گیری‌ها تا اجرایی شدن آن‌ها کوتاه‌تر باشد، رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد.

استقبال از بهار جدی‌تر پیگیری شود

شهردار مشهد به برنامه ریزی‌ها برای استقبال از بهار نیز اشاره و اظهار کرد: برای برنامه ریزی مناسب و ایجاد هماهنگی‌های داخلی و میان بخشی، جلسات به سرعت برگزار و ریز اقدامات به طور دقیق بررسی شود تا در زمان اجرا شاهد ناهماهنگی نباشیم.

ارجائی از معاونت عمرانی شهرداری خواست تا تمهیدات لازم برای تأمین پارکینگ زائران در ایام نوروز را مدنظر قرار دهد و افزود: در کنار برنامه‌های استقبال از بهار، هفته درخت کاری را در پیش داریم. از معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی می‌خواهم برنامه‌ای مفصل برای این هفته در نظر بگیرند و بر آن تمرکز کنند.

تدوین سریع لایحه حمایت از پاکبان‌ها

ارجائی به موضوع حمایت از پاکبانان نیز اشاره کرد و گفت: تأکید می‌کنم هرچه سریع‌تر این لایحه تدوین و برای حمایت از پاکبانان شریف به شورای اسلامی شهر ارائه شود.

وی افزود: از معاونت‌های مربوط می‌خواهم تا با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، رسیدگی به نیرو‌های انسانی به ویژه حوزه کارگری را مدنظر قرار دهند.

استقبال از بهار با المان‌های تعاملی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز بیان کرد: شهر با المان‌های هنری و تعاملی همراه با نقاشی‌های دیواری به استقبال بهار می‌رود.

حسین باغگلی افزود: در راستای اجرای پاویون‌های هنری در بهار ۱۴۰۱ درمجموع دویست اثر به جشنواره هنر‌های شهری ارسال و پس از انجام داوری آثار انتخاب شده اجرایی شدند.

وی اضافه کرد: پاویون‌های «ضامن آهو» در ضلع قبله حرم مطهر، «گوهرشاد» در میدان شهدا، «نقاره خانه» در بوستان پرواز، «سقاخانه» در ورودی باغ ملی، «فرستادگان رضا (ع)» در مزار شهدای گمنام بوستان ملت، «عکس زیارتی» در ورودی بوستان بهار، «ادب و حماسه» در بوستان سیمرغ، «مشاعره» در لچکی میدان جانباز، «گوهرسنگ ها» یا «فیروزه سرا» در میدان ۱۷ شهریور، «گذر سیاوش از آتش» در جلوخان آرامگاه فردوسی، «نوروز» در ورودی رودپارک، «هم نوا» در میدان جانباز و... اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین المان‌های تعاملی «بهار محرومان» با موضوع امام زمان (عج) در چهارراه احمدآباد، «صبر و ایثار» با الهام از شخصیت شهیدبابانظر در ورودی بوستان نیلوفر آبی، «مدافعان حرم» در ضلع شرقی و غربی حرم مطهر، «پناه آمدگان» در محدوده حرم مطهر، «همسایه» با موضوع اشتراک زبان فارسی در منطقه شلوغ بازار و المان «جلوس نوروزی» در ورودی بوستان ملت اجرا می‌شود.

باغگلی افزود: المان‌های «مهمان نوازی» با موضوع پذیرایی از مهمان، «جوانمردی» همراه با ضرب نوازی در ورودی بوستان کوهسنگی، المان «سال نو، ماه نو» در میدان حافظ، «علم و ادب» در ابتدای بوستان سیمرغ، «خانواده» در بوستان سروش، «قدرشناسی» با موضوع تکریم پرستاران، «هفت سین» در ورودی بوستان رجا، «نوروز مشهدی» در ورودی بوستان ارم، «امید و تلاش» در میدان راه آهن، «فرصت ها» در پارکینگ جنب میدان نیایش و المان «هم نشین» نیز در بوستان وفا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار اجرای پاویون‌ها و المان‌های تعاملی در بهار ۱۴۰۱، سیمای شهر ازجمله پل ها، ایستگاه‌های اتوبوس و قطارشهری با طرح‌های متنوع و دیوار‌ها با نقاشی دیواری‌های کوچک و بزرگ دل پذیر خواهند شد.

محله بهاری در ۸ منطقه شهری

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این جلسه از کاشت ۱۸ میلیون بوته گل و رنگ آمیزی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر جدول و هندریل برای استقبال از بهار۱۴۰۱ خبر داد.

علی نجفی به اجرای پنج برنامه در هشت منطقه شهری کم برخوردار و ۱۶ محله هدف به صورت بسته‌ای با عنوان «محله بهاری» اشاره و اضافه کرد: این برنامه‌ها مشتمل بر عمران شهری، فضای سبز، پاک سازی نخاله‌های ساختمانی و رفع نازیبایی هاست که به شکل متمرکز و با بهره گیری از گروه‌های جهادی اجرایی می‌شود.

اوگفت: به مناسبت نیمه شعبان هشت کاروان گل دوچرخه سوار مهدوی از مسیر‌های مختلف حرکت و در میدان شهدا به هم خواهند پیوست و ضمن عرض ارادت به حضرت رضا (ع)، گلزار شهدای خوشنام واقع در میدان شهدا غبارروبی و گل باران خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->